تکنیک - 4

موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

تکنیک
دل خودت را نشکن
اجازه نده مردم ، حال و هوایت را دست کم بگیرند : اگر احساس دمغی یا شادی می کنی ، همین مورد حال و هوای خودت است و خود واقعی ات را نشان می دهی . هیچ کس حق ندارد با کلامش تو را کم ارزش کند . دیگران که از دل تو خبر ندارند و نمی توانند از دید تو زندگی را ببینند . کسی نمی تواند راههایی را که تو رفته ای ، تجاربی را که تو کسب کرده ای و محرومیت هایی را که کشیده ای لمس کند . کسی حق ندارد به طبق احساسات تو را مورد قضاوت قرار دهد و یا موردی را به تو دیکته کند . احساتت مهم هستند پس هرگز اجازه نده مردم با باورهای غلطشان تو را به جایی که دلشان می خواهد هدایت کنند .
از بابت اشتباهاتت مضطرب نباش : اگر در مورد تصمیماتی که در گذشته گرفتی ، افسوس می خوری همین حالا این کار را متوقف کن . در ان زمان تو معتقد بودی که بهترین تصمیم ها را گرفته ای و برای رسیدن به آن نهایت تلاشت را کردی . تصمیم های تو بر اساس ذهنیتی شفاف بوده است . اگر قرار بود با عقل و خردی که هم اکنون داری تصمیم بگیری مسلما ً روشی دیگر را انتخاب می کردی . پس به خودت تنفس بده . لازم نیست آنقدر به خودت گیر بدهی . زمان و تجربه ، راهی معرکه برای رسیدن به موفقیت است پس از همین امروز سعی کن گزینش های بهتری برای خودت و عزیزانت داشته باشی .
از عزیزانت آ زرده خاطر نباش : یک روز بنا به دلایلی عزیزی را از دست می دهی . پس سعی کن رفتارت با تک تک آنها طوری باشد که بابت از دست دادنشان دچار عذاب وجدان نشوی . تک تک لحظات عمرت را که با عزیزانت سپری می کنی ، قدر بدان . شاید فردایی برای آنها وجود نداشته باشد .
با جماعت منفی گرا قاطی نشو : به محض اینکه محیطی را پر از تشنج و منفی دیدی ، آنجا را ترک کن . ورود به جماعت منفی گرا یعنی خود تخریبی . تو باید در هر وضعیتی تلاش کنی که روح لطیفت را با موارد مثبت و معنوی آبیاری کنی . میزان شادی تو با افکارت نسبت مستقیم دارد . پس مثبت گرا و مثبت بین باش . هنوز بهترین روزهای زندگی ات آشکار نشده است پس منتظر باش .
خودت را در هر بحث و مشاجراه ای وارد نکن : قوی بودن به این معنی نیست که با هر کسی سر ناسازگاری و دعوا را آغاز کنی . قوی بودن به این مفهوم نیست که فوری جواب هر بی ادبی را بدهی . لازم نیست مقابله به مثل کنی . سعی نکن خودت را هم سطح آنها بکنی . هدف آنها دقیقا ً همین است . شخصیت خودت را حفظ کن . قوی واقعی کسی است که آنقدر هوشمند باشد که به محض شروع نزاعی ، خودش را از معرکه با سربلندی بیرون بکشد .
نگذار هوای نفس بر تو مسلط شود : گاهی اوقات چنان هوای نفس بر تو غلبه می کند که خودت راه خطا را انتخاب می کنی و به بیراهه می روی . البته دلیلش این نیست که تو آدم خطاکاری هستی بلکه دچار غرور کاذب می شوی . بعنوان مثال وقتی تو با کسی که دوستش داری می جنگی هردو خطاکار هستید و باید یکی از شما دو نفر کوتاه بیاید و سریع قضیه را جمع کند . هر کدامتان که در عذرخواهی پیشفدم می شوید بر حق و برنده هستید .
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:,ساعت21:12توسط اصغر محمودی | |